VANLIGA FRÅGOR

Här har vi samlat svaren på de vanligaste frågorna. Hittar du inte svaret på just din fråga är du välkommen att kontakta oss här.

FAQ

Frågor och svar

Utanför ordinarie arbetstid blir det ett påslag på priset?

Utanför vår ordinarie arbetstid, vardagar 08.00-17.00, så tillkommer det ett påslag med 25% på priset. Detta gäller även för alla helgdagar med förbehållning att vissa helgdagar (även sena kvällar/nätter) kan innebära ett högre påslag.
Exempelvis, om vi hjälper dig att flytta och vi påbörjar uppdraget under våra ordinarie tider men flytten slutförs utanför. Då tillkommer det ett påslag på timmarna som är utanför ordinarie tid.

Vad är Drott24 allmänna vilkor?

Klicka här för att läsa Drott 24 allmänna villkor.

Vad säger er integritetspolicy?

Klicka här för att läsa Drott24 integritetspolicy.

Hur gäller städgarantin?

Vi har tre dagars städgaranti på städningen vilket menas att du som kund ska meddela eventuella klagomål som kan framkomma vid besiktningstillfället inom tre dagar efter utförd städning. Dessa åtgärdas då av oss. Klagomål som uppkommer efter tre dagar eller om du som kund godkänt städningen vid besiktning beaktas ej. Vi rekommenderar att du som kund närvarar vid besiktningstillfället.


Vad ingår i en hemstädning?

Klicka här för att komma till vår specifikation så kan du läsa vad som ingår.


Vad ingår i en flyttstädning?

Klicka här för att komma till vår specifikation så kan du läsa vad som ingår.


Vad ingår i en storstädning?

Klicka här för att komma till vår specifikation så kan du läsa vad som ingår.


Vad ingår i en visningsstädning?

Klicka här för att komma till vår specifikation så kan du läsa vad som ingår.


Vilka städmaterial behövs för att utföra städningen?

Vid enstaka hemstädning ingår ej städmaterial men kan givetvis beställas som tillägg. För att städningen skall kunna utföras på ett bra sätt i ditt hem är det viktigt att vi har rätt hjälpmedel vid hemstädning. Nedan kan du se vad du bör ha hemma:

  • En bra dammsugare med sladd
  • Dammsugarpåsar
  • En hink
  • En mopp
  • Dammtrasor (gärna microfiber)
  • Diskmedel
  • Fönsterputs (för speglar)
  • Scotchbritesvampar (den hårda ytan ska vara vit)
  • Vim eller Jif
  • Allrengöringsmedel, typ Ajax
  • Toalettrent (typ WC-anka)
  • Torr tygtrasa eller hushållspapper



Hur bokar jag veckostädning?

Om du är intresserad av att bli kund hos oss kan du enkelt skicka in dina kontaktuppgifter via ett av formulären på hemsidan så kontaktar vi er inom 24 timmar. Du kan givetvis också kontakta vår kundtjänst via e-mail: info@drott24.se eller via telefon 08-120 021 00 för att berätta hur vi kan hjälpa dig till en enklare vardag. Vanligtvis bokar vi ett kostnadsfritt hembesök där vi tillsammans går igenom hur vi kan underlätta din vardag på bästa sätt.


Vad händer under startmötet?

Under startmötet ses vi hos dig eller digitalt via video för att gå igenom vad du behöver hjälp med. Vi sammanställer dina behov och önskemål i din kundprofil.


Vad rekommenderar ni innan ni startar med hemstädning?

Vi brukar rekommendera våra nyblivande kunder att börja med en Uppfräschning hemma innan vi sätter igång med regelbunden hemstädning så att vi kan behålla topp kvalité.


Hur snabbt kommer vi igång med tjänsten?

Normalt behöver vi 1-2 veckor efter du bestämt dig för att bli kund för att starta igång ditt abonnemang.


Vad innebär löpande städning?

Tjänsten innebär att du abonnerar på en återkommande (varje vecka, varannan vecka eller var fjärde vecka) städning där vi kommer hem till dig och städar och vi utför detta normalt under vardagar mellan klockan 8–17. Dag och tid kommer vi överens om. Vi kan också skräddarsy en lösning om ni har särskilt behov. Tänk på att vår städpersonal är mer uppbokad under vissa tider så berätta för oss om ni har specifika krav. Om ditt städtillfälle hamnar på en röd dag kontaktar vi dig för att boka om det. Som kund hos oss får du välja om du vill ha löpande hemstädning per städtillfälle eller om du vill ha löpande hemstädning med fast månadskostnad. Hemstädning per städtillfälle innebär att vi debiterar för dem städtillfällen vi har varit hos dig. Hemstädning med fastmånadskostnad innebär att du har timbank på Drott24. Läs mer om timbank under ”Om timbanken” rubrik.


Vad ska jag tänka på inför en hemstädning?

För att vår städning ska bli så bra som möjligt och vara effektiv utan tidspillan är det bra om leksaker, kläder och andra lösa saker plockas undan. I köket ska arbetsbänkar och diskbänk vara så fria som möjligt att vårt arbete blir smidigt och effektivt.


Är det samma person som kommer varje städtillfälle?

Vid avtal om löpande städning är det alltid samma person som kommer. Vid sjukdom eller semester kontaktar vi alltid er och kontrollerar om det är okey för er att en vikarie kommer och städar hos er.


Kommer ni samma veckodag och tid varje gång?

Vi bokar en fast veckodag och tid i anslutning till din startstädning. Om det skulle ske en förändring i schemat t ex pga sjukdom hör din områdeschef av sig till dig.


Behöver jag vara hemma när ni kommer för att städa?

Du avgör själv om du vill vara hemma eller om du vill lämna oss en nyckel eller kod. Vi kvitterar alltid de nycklar vi erhåller och dessa nycklar får en stöldskyddsbricka. Nycklar som vi får kan endast identifieras av oss.


Hur många timmar städning är det minsta jag kan boka?

För att vi ska kunna utföra en bra städning hos dig behövs minst tre timmar varannan vecka.


Vad händer om det är väldigt stökigt och smutsigt när ni kommer för att städa?

I det fallet att er bostad skulle vara väldigt stökig och hårt nedsmutsat är vi tacksamma om ni meddelar oss detta så att vi kan förbereda oss för detta och ta till extra tid. Om ni inte har kontaktat oss kommer vi att kontakta er för att fråga om ni vill att vi ska utföra extra städning. Annars utför vi städningen enligt avtalad tidsåtgång.


Hur fungerar skattereduktionen för rutavdrag?

From den 1 juli 2009 gäller direktavdrag för hushållsnära tjänster, det betyder att du bara betalar 50 procent av arbetskostnaden vid köptillfället. Drott24 administrerar din skattereduktion direkt med Skatteverket. När Skatteverket beviljar utbetalning till Drott24 för ifylls beloppet i din inkomstdeklaration.


Hur hanterar Drott24 fakturor till kunder?

Du kan få fakturor från Drott24 med vanlig post eller skickat till din e-post. Betalningsvillkor är normalt 20 dagar från fakturadatum.


Finns det bindningstid?

Det finns ingen bindningstid men däremot finns 1 månads uppsägningstid (kalendermånad).


Vad gör vi om vi inte är nöjda med städningen?

Drott24 erbjuder kvalitetsgaranti på samtliga våra tjänster. Om du av någon anledning inte tycker att vi har utfört tjänsten så som vi har kommit överens om kontaktar ni oss så snart ni kan (senast inom 72 timmar) och vi åtgärdar bristen skyndsamt, senast inom 24 timmar. Det är viktigt att ni kontaktar oss så att vi kan rätta till vår brist. Om ni väljer att själva åtgärda bristen utgår i normalfallet ingen ersättning.


Jag behöver boka om mitt städpass, hur gör jag det?

Vid avbokning eller ombokning ditt städpass vänligen kontakta vår kundtjänst via e-mail: info@drott24.se eller via telefon 08-120 021 00 så hjälper vi dig.


Vad gäller vid avbokning?

Vid avbokning tidigare än 72 timmar (helg ej inräknat) före avtalat städtillfälle sker avbokning utan kostnad. Vid avbokning 48 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället debiteras 50 % av det ordinarie priset och vid 24 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället debiteras 75 % av det ordinarie priset. Vid avbokning samma dag debiteras fullt pris. Viktigt att veta är att avbokningskostnaden inte ger rätt till RUT-avdrag.


Vad görs under en veckostädning?

Det är du som bestämmer vilka rum i din bostad som ska ingå och vad som ska göras, vilket också dokumenteras i din personliga städinstruktion. Ett normalt uppdrag innehåller det som redovisas nedan:

Generellt för alla rum

• Putsning av speglar, vid behov även dammtorkning av tavlor
• Avtorkning av fönsterbrädor och fria ytor
• Tömning av papperskorgar – sopor slängs i soprum/sopbehållare utomhus
• Avtorkning av synlig smuts på kontakter, dörrar, karmar och golvlister
• Dammsugning av golv och mattor
• Avtorkning av golv enligt överenskommelse – Torrdamma alt. Fuktmoppa
• Kök
• Avfläcka runt handtag på köksskåp, kylskåpshandtag, diskmaskin etc.
• Rengöring av diskbänk, bänkar och utsidan av spis
• Avtorkning av utsidan på fläkt och vitvaror
• Rengör mikrovågsugn inuti och utsida
• Rengöring inuti köksskåp där sopbehållare finns
• Tömning av sopor
Badrum/Dusch
• Avfläcka runt handtag på badrumsskåp
• Rengöring av badkar, handfat och toalett
• Rengöring av duschväggar och duschkabinväggar, glasdörrar
• Skrubba golv/fogar i duschkabinen med rotborste eller diskborste (röd) vid behov
• Rengöring av utsidan av vitvaror
• Vid behov – Spola rent golv/rör ifall det finns golvbrunn och en golvskrapa
Groventré/Tvättstuga
• Avfläcka runt handtag på skåp
• Rengöring av tvättställ
• Rengöring av utsidan av vitvaror
• Avtorkning av hyllor
Hall/Entré
• Vid behov borttagning av fläckar och runt handtag på garderober
• Dammsugning av mattor – skaka om det är möjligt utomhus
• Avtorkning av hyllor
• Avtorkning av övrigt möblemang
Du kan lägga till extra tjänster i din veckostädning för ytterligare moment, t ex tvätt och strykning, kyl- och ugnsrengöring, organisering av garderober och hopplock och av barnens leksaker.


Ingår städmaterialet vid löpande hemstädning?

Vid uppstart får du som kund välkomstgåva Städbox från Drott24. Detta är en start kit som innehåller olika städmedel, mopp, hink och trasor. Vi använder din dammsugare. Dammsugare ska vara med sladd.


Ingår städmaterialet vid enstaka hemstädning?

Vid enstaka hemstädning ingår ej städmaterial men kan givetvis beställas som tillägg.
För att städningen skall kunna utföras på ett bra sätt i ditt hem är det viktigt att vi har rätt hjälpmedel vid
hemstädning. Nedan kan du se vad du bör ha hemma:

• En bra dammsugare med sladd
• Dammsugarpåsar
• En hink
• En mopp
• Dammtrasor (gärna microfiber)
• Diskmedel
• Fönsterputs (för speglar)
• Scotchbritesvampar (den hårda ytan ska vara vit)
• Vim eller Jif
• Allrengöringsmedel, typ Ajax
• Toalettrent (typ WC-anka)
• Torr tygtrasa eller hushållspapper


Ingår fönsterputs i städningen?

Vid hemstädning ingår inte fönsterputs men kan givetvis beställas som tillägg.


Kan jag få hjälp med annat än bara veckostädning när ni ändå är hemma hos mig?

Utöver veckostädningen kan vi även hjälpa dig med att plocka iordning, sortera leksaker, tvätt av kläder och hemtextil,
strykning, organisering, källsortering, rengöring av ugn och kylskåp och liknande. Berätta när du bokar så lägger vi till
extra tjänst i din veckostädning efter dina önskemål. Du kan närsomhelst kontakta oss för att lägga till extra tjänster
till dina städpass utefter dina behov.


Vad utförs i en storstädning?

Via länken kan du se vilka moment som ingår när vi storstädar och vilka tilläggstjänster du kan välja att lägga till som t ex fönsterputs, ugnsrengöring, rengöring av kyl och frys etc.


Ingår det städmedel när jag bokar storstädning av er?

Vi tar med alla städmedel som behövs.


Drar ni ut spisen, kylskåpet, frysen, tvättmaskinen och torktumlaren när ni storstädar?

Om du vill att vi städar bakom dina vitvaror ber vi dig av arbetsmiljöskäl att dra ut dem så vi kommer åt.


Vad ska jag tänka på inför en storstädning?

För att vår städning ska bli så bra som möjligt och vara effektiv utan tidspillan är det bra om leksaker, kläder och andra lösa saker plockas undan. I köket ska arbetsbänkar och diskbänk vara så fria som möjligt att vårt arbete blir smidigt och effektivt.


Hur bokar jag storstädning?

Välj om du vill boka din Storstädning online klicka här, e-posta till info@drott24.se, eller ring Kundtjänst: 08 120 021 00. När vi har registrerat din order i systemet skickar vi orderbekräftelsen till din e-post.


I vilka städer kan jag boka storstädning?

Vi hjälper dig med Storstädning i stor Stockholm med omnejd. Om du skriver in ditt postnummer i rutan högst upp på sidan så kan du se om vi erbjuder storstädning där du bor.


Vad kostar storstädning?

Fyll i ditt postnummer och storleken på din bostad längst upp på sidan Storstädning. När du klickar dig vidare kan du lägga till extratjänster och kostnaden för just din storstädning räknas fram.


Får jag RUT-avdrag för storstädning?

Storstädning är en tjänst som du kan få RUT-avdrag för om du har RUT-avdrag att utnyttja. När vi skickar fakturan till dig drar vi av 50 % av arbetskostnaden och sköter pappersarbetet med Skatteverket.


Vad gäller vid avbokning?

Vid avbokning tidigare än 72 timmar (helg ej inräknat) före avtalat städtillfälle sker avbokning utan kostnad. Vid avbokning 48 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället debiteras 50 % av det ordinarie priset och vid 24 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället debiteras 75 % av det ordinarie priset. Vid avbokning samma dag debiteras fullt pris. Viktigt att veta är att avbokningskostnaden inte ger rätt till RUT-avdrag.


Vid avbokning eller ombokning ditt städpass vänligen kontakta vår kundtjänst via info@drott24.se eller via telefon 08 120 021 00 så hjälper vi dig.


Hur hanterar Drott24 fakturor till kunder?

Du kan få fakturor från Drott24 med vanlig post eller skickat till din e-post. Betalningsvillkor är normalt 10 dagar från fakturadatum. Faktura skickas efter utfört arbete till din e post.

Vad behöver jag förbereda inför flytten?

Packa så mycket som möjligt i kartonger, även blommor Kläder och textilier får gärna läggas ner i svarta sopsäckar och hallen ska vara fri. Glöm inte att få koll på sakerna i tillhörande förråd.

Hur lång tid kommer flytten ta?

Vi försöker alltid vara så effektiva och snabba som möjligt utan att brista på kvalitén. Det finns dock några parametrar som spelar in hur lång tid flytten tar:

  • Fler flyttkartonger än vad som informerades från början
  • Om det finns parkeringsmöjligheter i anslutning till bostaden
  • Om det finns fullt fungerande hissmöjligheter
  • Eventuella möbler som behöver bäras för hand som ej går in i hissen
  • Trafiken

Hjälper ni till med packning?

Ja vi kan hjälpa dig att packa inför flytten.

Hur debiterar ni vid en flytt?

Vi har en timdebitering (mantimme) och den startar när vi åker från kontoret tills vi kommer tillbaka (eller åker mot nästa kund). På så sätt tar vi inte ut någon framkörningsavgift eller liknande och allt inkluderas i timdebiteringen. Denna kostnad finns det möjlighet att ta del av RUT-avdrag på.

Kan i ta med saker jag inte önskar behålla?

Ja det kan vi. Läs mer under fliken bortforsling eller de vanligaste frågorna under bortforsling.

Vad räknas som ”ett fönster”?

Vad behöver jag förbereda innan ni kommer och putsar? Via länken Plocka gärna undan föremål runt fönstret när fönsterputsaren kommer så att vi enkelt kan komma åt fönstret. Gardiner som är i vägen är bra att ta ner samt om du har möjlighet att flytta större möbler en bit från fönstren. Eventuell stege eller pall kan också behöva finnas på plats. Om fönstren har fönsterlås, lägg fram nycklarna så att vi kan låsa upp.

Måste jag vara hemma när ni putsar fönstren?

Du behöver inte vara hemma under hela putsningen, men vi ser gärna att du finns på plats och släpper in vår personal, samt kommer och besiktigar efteråt.

Hur lång tid tar det att putsa mina fönster?

Det finns många aspekter att ta hänsyn till för att ge en korrekt tidsuppskattning. När vi har sett er lokal, bostad eller fastighet alternativt att ni fyllt i vårt formulär för fönsterputsning, kan vi ge en uppskattad tidsåtgång.

Är era fönsterputsare försäkrade?

Ja, våra fönsterputsare är försäkrade och vi har ansvarsförsäkring som täcker eventuella skador.

Jag har en skada på ett fönster, kan ni putsa ändå?

Berätta för oss innan vi putsar om det finns skador på fönster, ex repor, trasiga lås eller persienner.

Hur ofta bör jag anlita en fönsterputsare?

Det beror helt på hur hårt utsatta dina fönster är, normalt brukar vi rekommendera på våren och hösten. Om bostaden är nära en väg eller vatten så brukar vi rekommendera fönsterputsning mer regelbundet, hur ofta beror på era förutsättningar. Kontakta oss gärna.

Kan ni putsa även om det regnar eller snöar?

Vi putsar fönster i alla väder, förutom vid regn om dina fönster öppnas utåt, eller om temperaturen går ner till -16 grader. I de fallen bokar vi såklart om tiden.
Varje öppningsbar fönsterbåge, eller luft som det också kallas, räknas som ett fönster.
Om ditt fönster har 1 st öppningsbar fönsterbåge är det räknas som ett fönster. Kallas också för 1-luftfönster.

Om ditt fönster har 2 st öppningsbara fönsterbågar (ett som går åt höger och ett som går åt vänster) räknas det som två fönster. Kallas också för 2-luftfönster.
Jag har fönster med två glasrutor. Räknas de som ett fönster eller två? Det räknas som 2 st fönster. Kallas också för 2-luftfönster.

Vad menas med överhängda fönster?

Ett överhängt fönster är ett mindre fönster ovanför ett fönster. Det är hängt med gångjärn i överkant eller öppnas som ett vanligt fönster. Det finns överhängda fönster med och utan spröjs.

Vad menas med spröjs

Spröjs är ribbor som delar in ett fönster i flera mindre rutor.

Vad behöver jag förbereda innan ni kommer och putsar?

Via länken Plocka gärna undan föremål runt fönstret när fönsterputsaren kommer så att vi enkelt kan komma åt fönstret. Gardiner som är i vägen är bra att ta ner samt om du har möjlighet att flytta större möbler en bit från fönstren. Eventuell stege eller pall kan också behöva finnas på plats. Om fönstren har fönsterlås, lägg fram nycklarna så att vi kan låsa upp.

Måste jag vara hemma när ni putsar fönstren?

Du behöver inte vara hemma under hela putsningen, men vi ser gärna att du finns på plats och släpper in vår personal, samt kommer och besiktigar efteråt.

Hur lång tid tar det att putsa mina fönster?

Det finns många aspekter att ta hänsyn till för att ge en korrekt tidsuppskattning. När vi har sett er lokal, bostad eller fastighet alternativt att ni fyllt i vårt formulär för fönsterputsning, kan vi ge en uppskattad tidsåtgång.

Är era fönsterputsare försäkrade?

Ja, våra fönsterputsare är försäkrade och vi har ansvarsförsäkring som täcker eventuella skador.

Jag har en skada på ett fönster, kan ni putsa ändå?

Berätta för oss innan vi putsar om det finns skador på fönster, ex repor, trasiga lås eller persienner.

Hur ofta bör jag anlita en fönsterputsare?

Det beror helt på hur hårt utsatta dina fönster är, normalt brukar vi rekommendera på våren och hösten. Om bostaden är nära en väg eller vatten så brukar vi rekommendera fönsterputsning mer regelbundet, hur ofta beror på era förutsättningar. Kontakta oss gärna.

Kan ni putsa även om det regnar eller snöar?

Vi putsar fönster i alla väder, förutom vid regn om dina fönster öppnas utåt, eller om temperaturen går ner till -16 grader. I de fallen bokar vi såklart om tiden.

Vad baseras priset för en fönsterputsning på?

Via länken Priset baseras på antalet fönster som du har i din bostad, hur många sidor som ska putsas, samt fönstertyp.

Tar ni med er putsmedlet och utrustningen?>

Vi står för all utrustning som behövs för fönsterputsningen, vi behöver bara tillgång till en stege. Om du inte har någon, tar vi enkelt med en mot en extra kostnad.

Rengör ni fönsterkarmarna?

Vi kan utföra karmtvätt om du önskar. Ange när du bokar om du vill få fönsterkarmarna rengjorda mot en tilläggskostnad.

Rengör ni fönsterblecken?

Nej, det ingår inte i fönsterputsning.

Kan ni putsa utsidan på fönster som öppnas utåt högt upp?

Ja, om det finns fler fönster så kan vi ofta komma åt. Om det är ett enda fönster kan det vara svårare men vi försöker alltid lösa det.

Putsar ni takfönster?

Ja, om det är ett fönster som vrids runt sin axel. Vi kan inte utföra fönsterputs som måste utföras från yttertaket.

Lämnar ni garanti på fönsterputsningen?

Ja vi lämnar alltid 3 dagars garanti på fönsterputsningen.

Hur bokar jag fönsterputs?

Välj om du vill boka din Fönsterputs online klicka här, e-posta till info@hdrott24.se, eller ring Kundtjänst: 08 120 021 00. När vi har registrerat din order i systemet skickar vi orderbekräftelsen till din e-post.

Kan jag få en offert på vad det kostar att putsa fönstren hos mig?

Absolut! Om du bokar online kan du direkt se priset när du fyllt i uppgifterna om antal fönster och typ av fönster samt ev tillägg som du önskar. Om du kontaktar vår kundservice, info@hdrott24.se eller 08 120 021 00, så får du en offert från dem.

Vad gäller vid avbokning?

Vid avbokning tidigare än 72 timmar (helg ej inräknat) före avtalat städtillfälle sker avbokning utan kostnad. Vid avbokning 48 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället debiteras 50 % av det ordinarie priset och vid 24 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället debiteras 75 % av det ordinarie priset. Vid avbokning samma dag debiteras fullt pris. Viktigt att veta är att avbokningskostnaden inte ger rätt till RUT-avdrag.

Jag behöver boka om mitt städpass, hur gör jag det?

Vid avbokning eller ombokning ditt städpass vänligen kontakta vår kundtjänst via info@hdrott24.se eller via telefon 08 120 021 00 så hjälper vi dig.

Hur hanterar Drott24 fakturor till kunder?

Du kan få fakturor från Drott24 med vanlig post eller skickat till din e-post. Betalningsvillkor är normalt 10 dagar från fakturadatum. Faktura skickas efter utfört uppdrag till din e post.

Jag behöver boka om mitt städpass, hur gör jag det?

Vid avbokning eller ombokning ditt städpass vänligen kontakta vår kundtjänst via info@hdrott24.se eller via telefon 08 120 021 00 så hjälper vi dig.

Hur hanterar Drott24 fakturor till kunder?

Du kan få fakturor från Drott24 med vanlig post eller skickat till din e-post. Betalningsvillkor är normalt 10 dagar från fakturadatum. Faktura skickas efter utfört arbete till din e post.

Får jag RUT-avdrag för fönsterputs?

Fönsterputs är en tjänst som du kan få RUT-avdrag för om du har RUT-avdrag att utnyttja. När vi skickar fakturan till dig drar vi av 50 % av arbetskostnaden och sköter pappersarbetet med Skatteverket. Meddela oss om du inte vill ha RUT-avdraget.

VÅRA KÄNNETECKEN OCH KONKURRENSMEDEL

Hör serviceberedskap/snabb vikarietäckning/tillgänglighet – Att vi gör lite mer än vad kunderna förväntar sig – God kundvård med ett individuellt anpassat kundvårdsprogram – Dialog med kunden – Ett eget internutbildningssprogram. – Flexibla med snabb om- och uppställning vid nya/förändrade krav och behov – Ett kvalitets- och miljötänkande i hela organisationen.

VÅRT KUNDVÅRDSPROGRAM

För varje ny kund anpassas ett kundvårdsprogram, som avgör nivån på kundservicen, t ex mötes-frekvens, antal kvalitetskontroller, information & statistik, drift- och underhållsplan mm. Vi har en checklista på vad vi kan erbjuda.

KVALITETSARBETE ENL ISO 9001:2000

Vi har infört ett kvalitetsledningssystem enligt ISO 9001:2000. Detta system skall säkerställa att våra tjänster uppfyller kundens krav och behov, men även våra egna interna kvalitetskrav. Kvalitetssystemet finns samlat i en handbok. Vi har definierat och dokumenterat företagets policy, mål och åtagande beträffande kvalitet. Vi beräknar att certifiera oss under 2:a halvåret 2013.

Kvalitetssystemet enligt ISO fokuseras på en ökande kundnöjdhet och en kontinuerlig minskning av antal fel/misstag/reklamationer. Men kvalitet för oss är mycket mer. Vi vill att företaget utvecklas, har en stadig tillväxt, är lönsamt och inte minst att våra medarbetare är motiverade och trivs med att arbeta hos oss.

MILJÖARBETE ENLIGT ISO 14001:2004

Vårt miljöarbete skall präglas av ansvar och engagemang för våra kunder, anställda, vår gemensamma miljö och för kommande generationer. Vi har infört ett miljöledningssystem enligt ISO-standarden 14001:2004, som är dokumenterat i en handbok. Vi använder metoder och medel, som tar hänsyn till både  yttre och inre miljö. Vi har fastställt miljöpolicy, övergripande och detaljerade miljömål samt gjort en miljöutredning för att identifiera vår totala miljöpåverkan. Vi beräknar att certifiera oss under 2:a halvåret 2013.

KVALITETSPOLICY

Uppfylla kunders krav/behov, i rätt tid, på rätt sätt med hög och jämn kvalitet

MILJÖPOLICY

Minska miljöpåverkan genom mindre förorening, avfall och användning av naturresurser

PERSONALPOLICY

Skapa kompetenta/engagerade medarbetare, som kan bidra till företagets utveckling

UTBILDNINGSPOLICY

All utbildning skall vara relaterad till mål, verksamhetsplaner och kundnytta

ARBETSMILJÖPOLICY

Skall leda till ett gott arbetsklimat, bra hälsa, låg sjukfrånvaro och få arbetsskador

JÄMSTÄLLDHETSPLAN

Ett målinriktat jämställdhetsarbete med lika möjlighet till anställning/befordran mm

DROGPOLICY

Alkohol/droger ska inte användas. Vi förebygger och motverkar missbruksproblem

Hur blir vi kund hos Drott24?

Om du är intresserad av att bli kund hos oss kan du enkelt skicka in dina kontaktuppgifter via ett av formulären på hemsidan så kontaktar vi er inom 24 timmar.

Du kan givetvis också ringa vår kundservice.
Om du vill skaffa löpande hemstädning inleder vi alltid med ett kostnadsfritt hembesök där vi går igenom era önskemål och berättar lite mer om hur vi arbetar.

Hur kan jag betala?

Du kan betala med kort, swish eller via faktura som vi skickar till dig efter utfört uppdrag.

Vad är era betalningsuppgifter?

Org.nr: 559060-4319
Bankgiro:5106-2537
Swish: 123 0950 881
Spara gärna på miljön och maila fakturan till ekonomi@drott24.se

Vad gäller vid avbokning?

Vid avbokning tidigare än 72 timmar (helg ej inräknat) före avtalat städtillfälle sker avbokning utan kostnad. Vid avbokning 48 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället debiteras 50 % av det ordinarie priset och vid 24 timmar (helg ej inräknat) innan städtillfället debiteras 75 % av det ordinarie priset. Vid avbokning samma dag debiteras fullt pris. Viktigt att veta är att avbokningskostnaden inte ger rätt till RUT-avdrag.

Känn er säkra med oss

Vi förstår att tiden vi spenderar på ditt företag eller i ditt hem med hemstädning är värdefull för dig som kund. Av just den anledningen arbetar vi för att alltid ge dig ett förstklassigt bemötande.

Boka hemstädning i 2 månader för 139 kr/ h. Fyll i dina kontaktuppgifter.

Priset gäller de första två månaderna och efter RUT-avdrag. Gäller boende i Stockholm & Västerås. *Ordinarie timpris 200 kr/timme efter RUT-avdrag.