Kvalitetspolicy
Hög serviceberedskap/snabb vikarietäckning/tillgänglighet – Att vi gör lite mer än vad kunderna förväntar sig
Du kan kontakta oss direkt på 08-12002100 eller skicka mail till info@drott24.se
Kvalitetspolicy
VÅRA KÄNNETECKEN OCH KONKURRENSMEDEL
Hög serviceberedskap/snabb vikarietäckning/tillgänglighet – Att vi gör lite mer än vad kunderna förväntar sig – God kundvård med ett individuellt anpassat kundvårdsprogram – Dialog med kunden – Ett eget internutbildningssprogram. – Flexibla med snabb om- och uppställning vid nya/förändrade krav och behov – Ett kvalitets- och miljötänkande i hela organisationen.
VÅRT KUNDVÅRDSPROGRAM
För varje ny kund anpassas ett kundvårdsprogram, som avgör nivån på kundservicen, t ex mötes-frekvens, antal kvalitetskontroller, information & statistik, drift- och underhållsplan mm. Vi har en checklista på vad vi kan erbjuda.
KVALITETSARBETE ENL ISO 9001:2000
Vi har infört ett kvalitetsledningssystem enligt ISO 9001:2000. Detta system skall säkerställa att våra tjänster uppfyller kundens krav och behov, men även våra egna interna kvalitetskrav. Kvalitetssystemet finns samlat i en handbok. Vi har definierat och dokumenterat företagets policy, mål och åtagande beträffande kvalitet. Vi beräknar att certifiera oss under 2:a halvåret 2013.
Kvalitetssystemet enligt ISO fokuseras på en ökande kundnöjdhet och en kontinuerlig minskning av antal fel/misstag/reklamationer. Men kvalitet för oss är mycket mer. Vi vill att företaget utvecklas, har en stadig tillväxt, är lönsamt och inte minst att våra medarbetare är motiverade och trivs med att arbeta hos oss.
MILJÖARBETE ENLIGT ISO 14001:2004
Vårt miljöarbete skall präglas av ansvar och engagemang för våra kunder, anställda, vår gemensamma miljö och för kommande generationer. Vi har infört ett miljöledningssystem enligt ISO-standarden 14001:2004, som är dokumenterat i en handbok. Vi använder metoder och medel, som tar hänsyn till både yttre och inre miljö. Vi har fastställt miljöpolicy, övergripande och detaljerade miljömål samt gjort en miljöutredning för att identifiera vår totala miljöpåverkan. Vi beräknar att certifiera oss under 2:a halvåret 2013.
Här är våra policy:
KVALITETSPOLICY
Uppfylla kunders krav/behov, i rätt tid, på rätt sätt med hög och jämn kvalitet
ARBETSMILJÖPOLICY
Skall leda till ett gott arbetsklimat, bra hälsa, låg sjukfrånvaro och få arbetsskador
MILJÖPOLICY
Minska miljöpåverkan genom mindre förorening, avfall och användning av naturresurser
JÄMSTÄLLDHETSPLAN
Ett målinriktat jämställdhetsarbete med lika möjlighet till anställning/befordran mm
PERSONALPOLICY
Skapa kompetenta/engagerade medarbetare, som kan bidra till företagets utveckling
DROGPOLICY
Alkohol/droger ska inte användas. Vi förebygger och motverkar missbruksproblem
UTBILDNINGSPOLICY
All utbildning skall vara relaterad till mål, verksamhetsplaner och kundnytta
Varför anlita Städahem?
Alla anställda har kollektivavtal, pensionsavsättningar och andra förmåner.
Vi kommer tillsammans överens om vilka rum som ska ingå, vad som ska göras och hur du vill ha det gjort.
Vid start får du ett städpaket med microtrasor och moppskaft. Våra städmedel ingår och fylls på när de tar slut.
Tänk inte mer på strykning och tvätt, att putsa fönster eller rensa ogräs. Använd abonnemangets timmar till samtliga våra rut-tjänster.